Skapa kontakter och företag

Skapad av Birger Jiglund, Ändrad den Ons, 3 sep. vid 12:55 E.M. efter Birger Jiglund

Skapa en kontakt
  • Logga in i din supportportal

  • Klicka på "Ny rullgardinsmeny" välj "Ny kontakt".

  • Fyll i alla uppgifter om kontakten i kontaktformuläret. Kraven för att skapa en ny kontakt visas nedan:




  • Standardfälten kommer att innehålla ett standardvärde som automatiskt tilldelas en kontakt om inga manuella ändringar görs.

  • Skriv in kontaktens adress, kontakt, sociala ID:n, tidszon, språk och övrig bakgrundsinformation.

  • Om ni har abonnemanget Premium eller högre kan den här funktionen nyttjas genom att klicka på ärendeikonen intill det associerade företaget (flera företag kan associeras).

  • Klicka på Spara när det är klart.

  • En profil har nu lagts till för kontakten. Lägg till fler kontakter om så önskas.

  • När ni har sparat inmatningen kommer kontakten att få ett aktiveringsmejl med en länk som de kan klicka på för att verifiera sig och logga in i din kundportal.


Skapa ett företag

  • Logga in i din supportportal.

  • Klicka på "Ny rullgardinsmeny" och välj "Nytt företag".

  • Fyll i företagets namn (obligatoriskt), beskrivning av företaget (valfritt), eventuella anteckningar som ska associeras med företaget och företagets domännamn (valfritt).

  • Flera domäner kan anges för samma företag genom att separera namnen med ett kommatecken.

  • För konton som har abonnemanget Premium kan fyra standardfält för utökad information användas:


Hälsopoäng – en redigerbar rullgardinsmeny med tre val: välmående, okej, i riskzonen. Ange ett av dessa värden som ska associeras med företaget baserat på aktuell relation.

Kontonivå – en redigerbar rullgardinsmeny med tre val: grundläggande, premium och enterprise. Kategorisera företagen baserat på vilken nivå er verksamhet klassar dem.

Förnyelsedatum – ett datumfält där ni kan ange avtalsdatum eller förnyelsedatum.

Bransch – en redigerbar rullgardinsmeny innehållandes olika branscher som ni kan associera företaget med.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov